poniedziałek, 7 grudnia 2009

Podwójnie imbirowi. Piernikowi ludzie.


Marzyłam od dawno o wspólnym pieczeniu. Niestety jestem nieśmiała w wysuwaniu propozycji. Ze strachu przed odmową, czekam na cudzą inicjatywę. Czasem to dłuuugo się naczekam, często i nie doczekam. Tym razem wzięłam sprawy w swoje ręce. Nie wiem jak to się stało, ale zaproponowałam Polce wspólne pieczenie. Miało być coś innego, ale jak się okazało obie nie miałyśmy w ten weekend dużo czasu. Mam nadzieję, że tamto nie przepadnie. Dziękuję za wieczorno-fartuchowe pogaduszki. I zapraszam na kolejne ludki.
Szybkie, proste ciasteczka z dużą dawką imbiru, niezastąpionego w sezonie grypowym. Podwójnie imbirowi, piernikowi ludzie dla Mikołaja, co nadal nie przyszedł.


Podwójnie imbirowi piernikowi ludzie
Przepis z tej strony

Zrobiłam z połowy porcji
Zamiast kilku wielkoludów, wycięłam ludzików tłum

-140g masła
-100g ciemnego cukru muscavado
-3 łyżki Golden Syrup (dałam miód)
- 350g mąki
-1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 2 łyżeczki mielonego imbiru
- 1 łyżeczka mielonego cynamonu
- szczypta pieprzu cayenne (opcjonalnie)
- garstka siekanego kandyzowanego imbiru

W garnku ma małym ogniu rozpuścić masło, cukier i syrop. Wymeiszać mąkę z przyprawami i solą. Do gładkiej masy dodać mąkę i wyrobić gładkie ciasto. Zostawić do wystygnięcia. Rozwałkowac i wykroić dowolne w kształcie ciastka. Piec przez 10-12 minut w temperaturze 180-200 st C. Po upieczeniu zostawić na blaszce na 10 minut, potem przenieść na kratce do wystudzenia. Początkowo bardzo twarde, potem miękną, choć niewiele ich pozostaje do tego czasu.

9 komentarzy:

  1. fajne, widziałam też u Polki!Powtórzę - imbirowe uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ten kandyzowany imbir wchodzi do środka, tak?
    Fajne są chłopaki przepasane różową rafią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaroiło się nam od piernikowo-imbirowych ludzików. Czekać tylko, aż wyruszą na nas całą armią! ;))

    Pozdrawiam,
    Zay

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajowe masz towarzystwo w domu, takie pikantne - powiedziałabym ;D

    Poproszę jednego, to jak zawsze odgryzę najpierw główkę :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspólne pieczenie jest cudowne:) A ludziki pierwsza klasa:)

    OdpowiedzUsuń
  6. z powodów własnych ;) nie dodam cynamonu i biorę się za pieczenie :)

    piękne ludziki i gratuluję, że wysunęłaś sama propozycję, tez mam z tym mały problem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. :) Kochana Ty powycinałaś drużynę piłkarską razem z publicznością na stadionie :D
    I fajnie że masz ludziki jakbyśmy obie miały Mikołaje byłoby nudno :)
    Dziękuję za wspólne pieczenie i z chęcią się zapisuję na następne :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Te imbirowe ludziki wygladaja niezwykle uroczo :) No i musza byc pyszne!

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. ale armia ludzików:) I to bardzo smakowitych :D

    OdpowiedzUsuń

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania dotyczące składników i przepisów. Uwagi przyjmuję. Złośliwe oznaczam jako spam. Podobnie traktuje komentarze z linkiem typu zajrzyj do mnie, zapisz się do mnie, zapraszam na konkurs. Anonimie przedstaw się! Dziękuję za odwiedziny. Gospodarna narzeczona i czasem On i zawsze Ono.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin