czwartek, 4 czerwca 2009

Tarta z łososiem

Gdy mam zrobić szybki obiad, bardzo często wybieram tarty. Kruche ciasto robię niemal automatycznie. Nadzienie, piekarnik, sałata i zanim przyjdą biesiadnicy mogę oddać się czytaniu. Tarta to obiad, który robi się sam. Cudo z piekarnika na kapryśne lato.

Tarta z łososiem
Tym razem do kruchego ciasta użyłam mąki pszennej pełnoziarnistej Lubelli.
-200g mąki
-100g masła
-żółtko ( białko zachowujemy)
-szczypta soli
-kilka łyżek lodowatej wody
Z podanych składników zagniatamy ciasto. Najpierw mąkę, sól mieszamy z zimnym masłem, potem dodajemy żółtko rozmieszane w wodą. Formujemy kule i wkładamy do lodówki. Zimne ciasto rozwałkowujemy na grubość 3 mm i wykładamy nim formę do tarty. Podpiekamy w piekarniku nagrzanym do 180 st. C przez 20 minut, wyjmujemy smarujemy białkiem i wstawiamy na dalsze 7 minut.

Do nadzienia potrzebujemy:
-300 g świeżego łososia, bez skóry i ości, pokrojonego w drobną kostkę
-150 ml gęstej śmietany
-100 ml mleka
-jajko i jedno żółtko
-sól, pieprz
-garść siekanych liści bazylii
W melakserze miksujemy łososia na gładką masę, dojemy śmietanę, mleko, jajko i dalej miksujemy. Na koniec doprawiamy solą, pieprzem i bazylią. Wylewamy na podpieczone ciasto i wstawiamy na 30 minut do piekarnika o temp. 150-160 st. C. Masa powinna stężeć.
Podajemy na ciepło lub zimno z wyrazistą sałatą i cytryną.

2 komentarze:

  1. az mi ślinka skapła na klawiaturę gdy przeczytałam skład farszu

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne przepisy myślę, że warto wysłać je wraz ze zdjęciem na konkurs kulinarny na stronie www.kpryba.pl i wygrać książkę

    OdpowiedzUsuń

Chętnie odpowiem na wszystkie pytania dotyczące składników i przepisów. Uwagi przyjmuję. Złośliwe oznaczam jako spam. Podobnie traktuje komentarze z linkiem typu zajrzyj do mnie, zapisz się do mnie, zapraszam na konkurs. Anonimie przedstaw się! Dziękuję za odwiedziny. Gospodarna narzeczona i czasem On i zawsze Ono.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin